نمونه شکواییه نقض حقوق مصرف کننده در فروشگاه های اینترنتی

نمونه شکواییه نقض حقوق مصرف کننده در فروشگاه های اینترنتی

نمونه شکایت از فروشگاه اینترنتی

نمونه شکواییه نقض حقوق مصرف کننده در فروشگاه های اینترنتی:

با سلام، احتراما معروض می گردد که سایت … به نشانی:… بدون اخذ اذن و اجازه و یا انعقاد قرار دادی با شرکت موکل اقدام به فروش محصولات تولیدی آن شرکت می نماید.

متاسفانه مشتکی عنه بدون توجه به ضوابط و شرایط فنی اعلام شده از سوی کارخانه تولید کننده که در زمان فروش باید به خریدار اعلام گردد و در دفترچه های راهنما نیز صراحتا قید شده اعلام نموده برخی از تولیدات شرکت موکل احتیاجی به دودکش ندارند.

از آنجا که این محصولات از گاز به عنوان سوخت بهره می برند و استفاده ناصحیح از آنها ممکن است منجر به آسیب جانی برای افراد گردد و این سایت با ارائه و انتشار اطلاعات غلط موجبات نقض حقوق مصرف کننده را مهیا نموده است؛ مراتب شکایت خود را به موجب ماده ۳۳ قانون تجارت الکترونیک از آن شرکت اعلام می دارد و صدور دستور مقتضی را استدعا دارد.

نمونه شکایت از فروشگاه اینترنتی

برای شکایت از فروشگاه های اینترنتی می توانید با وکلای ما مشاوره داشته باشید : ۰۹۰۱۰۹۰۱۶۰۴

سئوال : خریدی از یک سایت اینترنتی که سابقا دارای نماد بود (بنابه دلایل نامعلومی فعلا ازشون گرفته شده یا دیگه ندارند) داشتم و با وجودی که در فاکتور قید شده بود که هزینه پستی و حمل نداره ، در زمان تحویل مجبور!! شدیم این هزینه رو پرداخت نماییم بعدا در پیگیری ها گفتن میتونید در خریدهای بعدی مبلغ رو کسر کنید و مشکلی وجود نداره .

در خرید دوم، مبلغ کالا با کسر هزینه پستی خرید قبل به حساب فرد کارت به کارت شد و با تماس تلفنی علاوه بر تایید سفارش، قرار بر ارسال کالا نهایتا ۳ روزه گذاشته شد. با گذشت مدت زمانی حدود یک ماه هیچ یک از پیگیری ها به نتیجه ای نرسید (هربار با یک ترفند، با امروز فرداکردن، با ارایه تلفنی کد رهگیری جعلی و ده ها بار با عدم پاسخگویی و …) نهایتا مجبور به شکایت کیفری شدیم و پرونده به پلیس فتا ارجاع شد.

سایت مزبور بعد از یک ماه برای فرار رو به جلو دو اطلاعیه در سایت خود گذاشت و اعلام کرد سایت تعطیله و کلیه راه های ارتباطی تلفنی را مسدود کرد و نیز :

۱-گفت همه سفارشات لغو شده و تا فلان تاریخ همه مبالغ برگردانده میشود {که این اتفاق نیفتاد }

۲- در اطلاعیه بعدی {بعد از یک هفته از تاریخ مذکور} گفتن که هر کی میتونه بیاد اینجا (استان خودشون) از وکیل ما مبلغ رو بگیره یا با ایمیل اطلاع بده که سفارش داده تا اقدام کنیم {ایمیل و مشخصات سفارش و تماس براشون فرستاده شده، قبلا هم از طریق تلفن و اس ام اس بهشون اعلام کردیم اما به هیچ یک پاسخ ندادن}

با توجه به ماهیت اینترنتی بودن خرید و فروش و اینکه کلیه اطلاعات تماس با ما را در اختیار دارند و میتونن خودشون اقدام کنن یا با دریافت تلفنی یا ایمیلی، شماره حساب قادرند مبلغ رو بدون حضور فیزیکی برگردونن {با وجود اینکه پیگیری های لازم از سمت ما شده و نتیجه ای نداشته } البته آیا این کار (الزام مالباختگان برای رفتن به شهرشون) اصلا وجهه قانونی داره ؟ یا میتونه براشون منع تعقیب و مجازات رو به همراه داشته باشه؟

________________________________________________________________________________

پاسخ : درصورتی که به دلیل عدم موجودی کالا و یا‌عدم امکان اجرای خدمات، نتواند تعهدات خود را انجام دهد، باید مبلغ دریافتی را فوراً‌ به مخاطب برگرداند، درصورت تخلف به مجازات از بیست میلیون (۰۰۰ ۰۰۰ ۲۰) ریال تا یکصد میلیون(۰۰۰ ۰۰۰ ۱۰۰) ریال محکوم خواهد شد. لذا فورا موظف به عودت وجه خواهند بود، که باتوجه به مسائلی که فرمودید با واریز پول به کارت رضایت داده اید.

 

چگونه از فروشگاه های اینترنتی متخلف شکایت کنیم؟

چگونه از فروشگاه های اینترنتی متخلف شکایت کنیم؟

امروزه خرید و فروش از طریق اینترنت مورد توجه بسیاری از افراد جامعه قرار گرفته و روز به روز به تعداد فروشگاه های اینترنتی افزوده می شود. هرچه خرید و فروش اینترنتنی در سطح جامعه گسترش پیدا می کند، مسائل و مشکلات بیشتری نیز در این خصوص دیده می شود.

 

گاهی کالای خریداری شده هیچ وقت به خریدار تحویل داده نمی شود حال آنکه خریدار مبلغ مورد نظر را از طریق اینترنت پرداخت نموده است، گاهی کالای تحویل داده شده دارای عیب و نقص است و مواردی از این قبیل … .

پس از بروز چنین مواردی اولین عملی که خریدار انجام می دهد تماس با پشتیبانی سایت فروشنده است(البته اگر شماره تماسی در سایت ذکر شده باشد.)

در صورتی که در سایت شماره تماسی جهت پیگیری وجود نداشته باشد و یا اگر وجود داشت و پس از تماس، رفع مشکل حاصل نشد چه باید کرد؟

در این صورت چندین راه برای پیگیری مشکل وجود دارد:

  • شما می توانید در صورتی که سایت فروشنده دارای نماد اعتماد الکترونیکی* است  به صفحه ثبت شکایات سامانه نماد اعتماد الکترونیکی مراجعه نموده و در قسمت ثبت شکایات، ارایه ی گزارش تخلفات و یا در قسمت ارایه ی نقطه نظرات (به نسبت مورد پیش آمده) و پس از تکمیل فرم های موجود در هر قسمت،  مشکل خود را پیگیری کنید.

( * نماد اعتماد الکترونیکی، نمادی است که مرکز توسعه تجارت الکترونیک پس از بررسی فروشگاه اینترنتی و تطابق نحوه عملکرد آن با قوانین، اقدام به اعطای آن می‌نماید؛ همچنین به صورت مداوم تحت بررسی این سازمان قرار دارد و ملزم به رعایت قانون حمایت از مصرف‌کننده می‌باشد و در صورت تخطی از قوانین، نماد اعتمادش سلب خواهد شد.)

برای اطلاع از فروشگاه های دارای این نماد اینجا کلیک کنید.

  • شما می توانید به پلیس فتا (پلیس فضای تبادل اطلاعات)، اعلام شکایت کنید برای انجام این کار به صفحه گزارش تخلف فروشگاه های اینترنتی مراجعه نمایید و پس از تکمیل فرم مشکل خود را پیگیری نمایید.
  • علاوه بر این، شما می توانید با در دست داشتن مستندات مربوط به آن خرید مانند رسید تراکنش و… در تهران به دادسرای جرایم رایانه‌ای و در سایر شهرستان‌ها به دادسرای محل سکونت خود مراجعه نموده و در این خصوص طرح شکایت نمایید.

برای شکایت از فروشگاه های اینترنتی می توانید با وکلای ما مشاوره داشته باشید : ۰۹۰۱۰۹۰۱۶۰۴

آموزش, مقالات
About موسسه حقوقی رایانداد

تیم رایانداد درک عمیقی از مسائل مربوط به تکنولوژی ، حقوق و کسب و کار دارد. چشم انداز ما، ارائه خدمات حقوقی حرفه ای و قابل اعتماد و امین در سریعترین زمان ممکن به نهادها و سازمانها و همینطور اشخاص حقیقی می باشد. تلاش ما برآن است که هر پرونده را با بالاترین میزان پاسخگویی و مسئولیت به انجام رسانیم و اینگونه به بهترین شکل خود را معرفی نماییم. با مشاورین ما تماس بگیرید : 09121699718

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کوتاه درباره ما

موسسه حقوقی رایانداد با هدف ارائه خدمات حقوقی قابل اطمینان به هموطنان عزیز در هر کجای ایران و جهان به همت وکلای باسابقه و متخصصین IT ، تحت برند رایانداد به این عرصه پانهاد و فعالیت خود را آغاز نمود.زمینه فعالیت موسسه به مدد بهره گیری از وکلای پایه یک دادگستری به صورت تخصصی پرونده های سایبری و مسائل حقوقی را شامل میشود. تمرکز ویژه رایانداد بر مسائل حقوقی فناوری اطلاعات می باشد و علاوه بر موضوعات رایج در فضای حقوقی، موسسه رایانداد افتخار دارد که در زمره پیشگامان کشور در زمینه ارائه خدمات مشاوره ای و حقوقی مربوط به فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیک قرار دارد.

ما را دنبال کنید…