استارتاپ ها و قرارداد و امور حقوقی شرکت ها و دامنه و استارتاپ

استارتاپ ها و قرارداد و امور حقوقی شرکت ها و دامنه و استارتاپ

استارتاپ – قرارداد و امور حقوقی شرکت ها و دامنه و استارتاپ

مبانی حقوقی که هر صاحب استارتاپ باید بداند

استارتاپ هایی موفقیت آمیز هستند که توسط کارآفرینان پرشور هدایت می شوند که بر روی ساختن راه حل های منحصر به فردی که مشتریان را تحسین می کنند تمرکز می کنند.

در حالی که بسیار مهم است که توجه زیادی به مشتریان و بازار داشته باشیم، به همان اندازه مهم است که درک درستی از قوانین، مقررات و مقررات اساسی موجود برای کارکرد صحیح این کسب و کار داشته باشیم.

از تصویب یک توافق بنیانگذاران برای حفظ مالکیت معنوی برای اجرای قراردادهای تجاری، ضروری است که کارآفرینان با آخرین قوانین حاکم بر کسب و کار و بازار خود آگاهی داشته باشند.

موسسه حقوقی رایانداد متشکل از تیم تخصصی از  کارشناسان حقوقی و وکیل پایه یک دادگستری  آماده ارائه خدمات مشاوره حقوقی شما عزیزان می باشد.

در اینجا برخی از اصول مهم حقوقی است که سرمایه گذاران و کارآفرینان قبل از شروع فعالیت تجاری باید آگاه باشند را می آوریم:

۱٫ تصویب یک ساختار تجاری و قرارداد موسسین

اولین چیزی که برای شروع هر کسب و کار باید در مورد طبیعت و نوع کسب و کار روشن باشد. بنیانگذاران باید این کسب و کار را به عنوان یک نوع خاص کسب و کار – مالکیت شخصی، خصوصی محدود، محدودیت عمومی، مشارکت و مشارکت محدود با مسئولیت محدود و غیره ترکیب کنند. بسیار مهم است که این وضوح را از همان ابتدا لازم باشد، چشم انداز کلی و اهداف، هر دو کوتاه مدت و بلند مدت.

در اینجا یک نگاه سریع به مفاد قانونی برای انواع عمده کسب و کار  است:

جزئیات حقوقی انواع تجارت شرکت سهامی محدود

ثبت نام بدون ثبت نام رسمی مورد نیاز ثبت نام اختیاری باید در وزارت امور اجتماعی شرکت تحت قانون LLP ثبت نام شده باشد باید در وزارت امور اجتماعی شرکت تحت قانون شرکت ها ۲۰۱۳ ثبت نام نماید.
وضعیت حقوقی به عنوان یک نهاد جداگانه به رسمیت شناخته نشده است و تملک کننده شخصا مسئول تمام بدهی ها نیست به عنوان یک نهاد جداگانه به رسمیت شناخته شده و مروجین شخصا مسئول تمام بدهی ها هستند یک نهاد قانونی جداگانه. مؤسسات LLP به طور شخصی مسئولیتی به LLP ندارند، یک نهاد حقوقی جداگانه است. مؤسسات شرکت شخصا به این شرکت مسئول نیستند
مسئولیت عضو مسئولیت نامحدود مسئولیت محدود بدون محدودیت مسئولیت محدود به میزان سهم نسبت به مسئولیت محدود LLP به میزان سرمایه ثابت
تعداد اعضاء مورد نیاز می تواند تنها یک نفر حداقل دو نفر برای شروع مشارکت حداقل دو نفر برای شروع یک LLP حداقل یک نفر برای شروع یک شرکت سهامی خاص
انتقال قابل انتقال نیست انتقال قابل انتقال مالکیت می تواند منتقل شود مالکیت را می توان با استفاده از انتقال سهم منتقل کرد
مالیات به عنوان فردی تحت عنوان درآمد کل مالکیت مالیات بر مبنای درآمد کل مالکیت شرکت مشارکتی به عنوان اسلباتی که تحت قانون مالیات بر درآمد سال ۱۹۶۱ به هزینه اضافه شده است، تحت عنوان مالیات بر درآمد شرکت LLP تحت عنوان قانون اساسی مالیات بر درآمد سال ۱۹۶۱ به اضافه هزینه و سود به عنوان قابل قبول سود شرکت های خصوصی محدود به عنوان هر اسلب ارائه شده در قانون مالیات بر درآمد سال ۱۹۶۱ به عنوان قابل اجرا
جلسات قانونی سالانه نیازی به جلسات قانونی سالانه بدون نیاز به جلسات قانونی سالانه بدون نیاز به جلسات قانونی سالانه هیئت مدیره و جلسات عمومی باید به صورت دوره ای انجام شود
درخواست سالانه نیازی به ثبت گزارش سالانه با ثبت شرکت نیست. مالیات بر درآمد که بر درآمد مالکیت ثبت می شود نیازی به ثبت گزارش سالانه با ثبت شرکت نیست.

مالیات بر درآمد برای مشارکت باید پرونده سالانه بازپرداخت و پرداخت بدهی و بازپرداخت سالانه با ثبتنام هر ساله. بازپرداخت مالیات نیز باید سالانه ثبت شود بایگانی سالانه گزارش بازپرداخت و بازپرداخت و بازپرداخت سالانه با ثبتنام هر ساله. بازپرداخت مالیات نیز باید سالانه ثبت شود
وجود یا زنده ماندن مالکیت وابسته به مالک است. وجود مشارکت بستگی به شرکا دارد. می تواند به صورت اراده یا بر اثر مرگ طرفداران حل شود. وجود وجود وابسته به شرکا نیست.

می تواند به طور داوطلبانه یا به موجب قانون هیئت مدیره شرکت انطباق داشته باشد، وابسته به مدیران یا سهامداران نیست. می تواند داوطلبانه یا توسط مقامات مقررات حل شود
مالکیت خارجی خارجی ها مجاز نیستند تنها مالک باشند خارجی ها مجاز نیست بخشی از یک مشارکت باشند خارجیان مجاز به سرمایه گذاری با / بدون تایید بانک مرکزی هند (RBI) و سایر مجوز های مجاز برای مقامات دولت هند هستند بسته به نوع کسب و کار آنها علاقه مند به سرمایه گذاری هستند.

با داشتن یک موافقتنامه پایه و اساس روشن با تمام جزئیات اساسی، به طور واضح، فرم پایه ای جامع برای شروع و مقیاس یک کسب و کار را شکل می دهد. این توافقنامه همچنین می تواند به عنوان راهنمای رفتن باید اختلاف نظر بوجود می آیند.

۲٫ درخواست مجوزهای تجاری

مجوزها برای انجام هر گونه کسب و کار یکپارچه هستند. بسته به ماهیت و اندازه کسب و کار، چندین مجوز در هند اعمال می شود. شناختن مجوزهای لازم برای راه اندازی و به دست آوردن آنها همیشه بهترین راه برای شروع کسب و کار است.

فقدان مجوزهای مربوطه می تواند منجر به پرونده های پر هزینه و جنگ های قانونی ناخواسته شود. مجوزهای کسب و کار اسناد حقوقی است که به کسب و کار اجازه می دهد تا کار کند، در حالی که ثبت نام تجاری فرآیند رسمی کسب و کار (همراه با اطلاعات مربوطه) با ثبت کننده رسمی است.

مجوز مشترک که برای همه شرکت ها قابل اجرا است، قانون خرید و تاسیس است که برای همه محل هایی که در آن تجارت، تجارت یا حرفه انجام می شود، قابل اجرا است.

سایر مجوزهای کسب و کار از صنعت به صنعت متفاوت است. به عنوان مثال یک شرکت تجارت الکترونیک ممکن است مجوز های اضافی مانند ثبت مالیات بر ارزش افزوده، ثبت مالیات بر خدمات مالی، مالیات حرفه ای و غیره داشته باشد.

در حالی که یک رستوران ممکن است مجوز هایی مانند مجوز ایمنی مواد غذایی، گواهی محرمانه بودن محیط زیست، جلوگیری از قانون مجازات مواد غذایی، مجوز تجارت بهداشت و غیره با مجوزهای فوق.

۳٫ درک قوانین مالیاتی و حسابداری

مالیات بخشی از هر کسب و کار است. انواع مالیاتی زیادی وجود دارد مانند مالیات مرکزی، مالیات دولتی و حتی مالیات محلی که ممکن است برای کسب و کارهای خاص قابل اجرا باشد.

بخش های کسب و کار و بخش های مختلف مالیات های مختلفی را جذب می کنند و دانستن این امر می تواند مفید باشد. به تازگی، دولت هند ابتکار عمل “Startup India” را برای ترویج راه اندازی مجدد تاسیس کرد و بسیاری از معافیت ها و تعطیلات مالیاتی را برای شروع و کسب و کار جدید ایجاد کرد.

با توجه به این ابتکار، یک راه اندازی می تواند معافیت مالیات بر درآمد را برای یک دوره ۳ ساله و همچنین معافیت مالیاتی از سود سرمایه و سرمایه گذاری بیش از ارزش بازار عادلانه، مورد استفاده قرار دهد.

شرایطی که شروع به کار نیاز به واجد شرایط بودن برای استفاده از این معافیت ها دارند عبارتند از:

شروع کار نباید بیش از ۷ سال (یا ۱۰ سال برای زیست فناوری) از تاریخ ادغام باشد.
به عنوان یک شرکت ثبت شده، شرکت با مسئولیت محدود یا شرکت سهامی عام، ادغام شده است.
هر سال بیش از ۲۵ مرتبه تجاوز نکنید.
راه اندازی باید با تقسیم یا بازسازی یک کسب و کار موجود ایجاد نشود.
در مورد حسابداری کسب و کار، بهداشت خوب است که کتابهای حسابداری مناسب و حسابرسی آنها را از زمان به زمان نگهداری کند تا اطمینان حاصل شود که قوانین مربوط به حسابداری و مالیات پیگیری شده است.

با توجه به اندازه کوچک کسب و کار، بسیاری از مبتدی ها در ابتدا به نیازهای حسابداری توجه خاصی نمی کنند.

با این حال، این وضعیت را نمی توان به مدت طولانی نادیده گرفت، زیرا می تواند منجر به اختلافات جدی حسابداری شود.

داشتن یک سیستم پرداخت و صدور صورت حساب برای مشتریان، بخشی از تضمین یک سیستم حسابداری دقیق است. اگر شما یک کسب و کار آنلاین هستید، نگاهی به راه حل های پرداخت Razorpay که راه حل های پرداخت آسان، موثر و مطمئن را تضمین می کنند، نگاه کنید.

۴٫ پیروی از قوانین کار

پیروی از قوانین کار جزء هر سازمان نیست، کوچک یا بزرگ است. هنگامی که شما به عنوان یک شرکت تاسیس می شوید و افراد را برای کار کردن برای سازمان خود استخدام کرده اید، به چندین قانون کار بدون در نظر گرفتن اندازه سازمان، اعمال می شوید.

قوانین مربوط به حداقل دستمزد، پاداش، پرداخت PF، تعطیلات هفتگی، مزایای زایمان، آزار و اذیت جنسی، پرداخت پاداش در میان دیگران باید مورد توجه قرار گیرد.

بهتر است با یک مشاور حقوقی برای ارزیابی قوانین مربوط به راه اندازی خود مشورت کنید و اطمینان حاصل کنید که راه اندازی شما با قوانین کار مورد نیاز مطابقت دارد.

با توجه به قوانین کار، شرکت های راه اندازی شده تحت برنامه ابتکاری هندوستان می توانند در مدت یک سال از تاریخ تأیید و تکمیل اعلامیه خود (برای نه قانون کار) تکمیل کنند و از بازرسی کارگران معاف شوند. ۹ قانون کار که تحت این طرح قابل اجرا هستند عبارتند از:

قانون اختلافات صنعتی، ۱۹۴۷
قانون واحد تجارت، ۱۹۲۶
قانون ساخت و سازهای دیگر کارگران (قانون اشتغال و شرایط خدمات)، ۱۹۹۶
قانون استخدام صنعتی (سفارشات مستقل)، ۱۹۴۶
کارگران مهاجر بین ایالتی (قانون اشتغال و شرایط خدمات) قانون ۱۹۷۹
پرداخت غرامت، ۱۹۷۲
قانون قرارداد (قانون تنظیم و لغو)، ۱۹۷۰
بودجه و مصوبات مؤسسات متعهد کارکنان، ۱۹۵۲
قانون بیمه کارکنان دولت ۱۹۴۸٫
شروع به کار تحت این طرح مجبور خواهد شد بازگشت خود گواهی برای سال دوم و سوم به منظور ادامه معافیت.

شروع کارها اغلب مشاوران یا مترجمین را علاوه بر کارکنان تمام وقت استخدام می کند، از این رو سیاست های کارکنان باید تمام جزئیات استخدام را در رابطه با کارکنان در تمام و نیمه وقت پوشش دهد.

داشتن یک سیاست کارمند به خوبی طراحی شده می تواند یک تفاوت عمده برای شروع کار باشد. یک سیاست کارمند جذاب می تواند کلید جذب و نگهداری استعدادهای خوب باشد. سیاست های کارکنان نیز می تواند نقطه شروع برای افزایش روحیه کارکنان و افزایش بهره وری باشد.

۵٫ اطمینان از حفاظت مالکیت معنوی

مالکیت معنوی سس مخفی برای اکثر شرکت های امروز است، مخصوصا برای کسب و کارهای محور فناوری. کد، الگوریتم و یافته های تحقیق در میان دیگران، برخی از شایع ترین مالکیت فکری متعلق به سازمان ها هستند. شروع کننده ها می توانند “طرح اولیه برای حفاظت از مالکیت معنوی” (SIPP) را تحت طرح ابتکاری هند شروع کنند.

این طرح برای پرورش و ترویج فن آوری های نوآورانه و در حال ظهور در میان سرمایه گذاران راه اندازی شده و برای حفاظت و تجاری سازی مالکیت معنوی کمک می کند. برای اجرای موثر این طرح، تسهیل کنندگان توسط مدیر کل بازرسان اختراعات، علائم تجاری و طراحی طراحی شده اند.

چنین تسهیل کنندگان، با ارائه خدمات مشاوره ای، کمک به ثبت اختراع و توقیف درخواست ثبت اختراع در میان سایر خدمات با کمترین هزینه، به شروع کارها کمک می کنند. جزئیات کامل مربوط به SIPP را می توانید در اینجا بدست آورید

دفتر کل نظارت بر اختراعات، طراحی ها و علائم تجاری همه ی اختراعات را در هند کنترل می کند و شرکت های راه اندازی می توانند مستقیما ثبت اختراعات خود را در اینجا ثبت کنند.

۶٫ تضمین مدیریت قرارداد موثر

قراردادها در معرض اجرای هر گونه تجارت قرار دارند. قرارداد لازم برای اطمینان از کارکرد صحیح کار است و یک مکانیزم عالی برای اطمینان از استفاده در صورت عدم انجام کار است. داشتن دانش پایه در مورد جنبه های مختلف مدیریت قرارداد می تواند مفید باشد برای کارآفرینان. همانطور که در قانون قرارداد هند در سال ۱۸۷۲، همه توافقنامه ها قراردادها هستند، اگر آنها توسط رضایت آزاد از طرف احزاب صالح برای قرارداد، برای بررسی قانونی با یک شیء قانونی ساخته شده و به طور واضح اعلام نشده است.

قراردادهای کارکنان یکی از مهمترین جنبه هایی هستند که باید در هنگام شروع یک سرمایه گذاری مورد توجه قرار گیرند. بنیانگذاران بسیاری از اوقات در ابتدا با دایره دلخواه دوستان خود همکاری می کنند و در عین حال این امر باعث سهولت و کارایی خاصی برای عملیات تجاری می شود و قراردادهای کارمند را با جزئیات مربوط به حقوق و دستمزد، میزان کار و گزینه های سهام (حتی اگر) اولین کارکنان اول شما همیشه توصیه می شود. داشتن این وضوح از همان ابتدا به شروع کار کمک می کند تا خطرات را در زمان های بعد کاهش دهد.

در مرحله اول عملیات، راه اندازی همچنین تمایل به استخدام کارمندان و فروشندگان قرارداد و داشتن یک سیستم مدیریت موثر قرارداد را تضمین می کند که چک های مناسب برای انجام به موقع انجام کار مورد نیاز است.

یکی دیگر از قراردادهای مهمی که ممکن است برای کسانی که شروع به کار می کنند مفید باشد، NDA هستند. شروع کار اغلب در یک بازار شلوغ با رقابت سخت رشد می کند و اغلب در مورد ایده ها با تعداد زیادی از افراد از سرمایه گذاران بالقوه به کارمندان به مشتریان صحبت می کنند.

در حالی که این امر برای رشد کسب و کار بسیار ضروری است، ابتکار جدید را به خطر می اندازد مانند سرقت ایده ها و سایر اطلاعات کسب و کار اختصاصی.

ایده هایی که ممکن است در مورد حسن نیت به اشتراک گذاشته شود ممکن است به طور نامناسب به ضرر کسب و کار مورد استفاده قرار گیرد

از این رو، برای اجتناب از چنین سناریوها، موافقت نامه های غیر افشایی یا NDA ها باید در هنگام بحث درباره اطلاعات کسب و کار بحرانی با افرادی که در خارج از سازمان هستند، طراحی شده و مورد استفاده قرار گیرند.

۷٫ جزئیات در مورد سرنگونی کسب و کار یا استارتاپ

بستن یک شرکت تماس سختی برای هر کارآفرین است. هنگامی که یک راهانداز تصمیم به بستن می کند، همه ذینفعان از فروشندگان به کارمندان به مشتریان و سرمایه گذاران نیاز دارند قبل از آن مطلع شوند و کل فرآیند باید به درستی برنامه ریزی شده و اجرا شود تا خروج آسان برای همه باشد.

از دیدگاه قانونی، اساسا سه راه برای بستن راه اندازی وجود دارد:

سریع خروج از حالت
دادگاه یا مسیر دادگاه
تعطیلات داوطلبانه
از سه راه، حالت Fast Track Exit Mode برای شرکت های سازنده مناسب است، زیرا شرکت ها می توانند سرعت خاموش شدن را با هزینه کمتری و مدت زمان کوتاه تر به سرعت متوقف کنند.

برای درخواست خروج سریع مسیر، یک شرکت باید (a) هیچ دارایی و بدهی ندارد (ب) برای سال گذشته عملیات تجاری نداشته باشد. اگر این دو شرایط رفع شود، این شرکت می تواند از ثبت کننده ثبت شرکت (RoC) خارج شود.

اگر شما به دنبال راه اندازی سریع شرکت خود هستید، می توانید تمام جزئیات و فرم ها را در اینجا دریافت کنید

یکی دیگر از راه های سریع برای تعطیل شرکت، از بین رفتن داوطلبانه است؛ با این حال، این به سهامداران و / یا طلبکاران شرکت نیاز دارد که با جزئیات مربوط به بسته شدن در همان صفحه باشند. در حالی که این یک مسیر آسان است، ممکن است همیشه همیشه عملی و قابل اجرا نباشد.

روش سنتی بسته شدن از طریق دادگاه ها یا دادگاه ها مناسب ترین راه برای شروع مجدد نیست، زیرا جلسات متعددی با ذینفعان مختلف دارد که منجر به دادرسی طولانی مدت می شود.

علاوه بر این به معنای فوق، “عدم پرداخت بدهی و ورشکستگی”، ۲۰۱۵ یک ابزار بسته شدن جدید است که کارآفرینان می توانند استفاده کنند

استفاده از این لایحه نیاز به راه اندازی مجدد ساختارهای بدهی ساده دارد، که در آن یک کارفرمای کارفرمایی برای تخلیه دارایی های شرکت در مدت ۹۰ روز استخدام می شود، طبق برنامه عملیات راه اندازی هند.

اگر یک راه اندازی نمیخواهد کار کند اما همچنان تعطیل نمیشود، میتواند به عنوان یک «شرکت غیر فعال» اعمال شود، که به شرکت اجازه میدهد تا با کمترین انطباق با شناور باقی بماند. با این حال، یک شرکت خاموش برای مدت ۵ سال به طور خودکار از RoC جدا شده است.

پیروی از الزامات قانونی برای هر سازمان بسیار مهم است؛ دانش و انطباق با قوانین قابل اجرا اولین گام برای اطمینان از عملکرد عملیات صحیح است.

استخدام یک مشاور حقوقی حرفه ای برای ارائه مشاوره، نظارت و نگهداری سوابق قانونی یکی از بهترین روش ها برای اطمینان از اینکه شرکت شما همیشه در معرض خطر است و با عوارض و عوارض قانونی مواجه نیست.

 

مشاور استارتاپ : ۰۹۰۱۰۹۰۱۶۲۴

 

مقالات
About موسسه حقوقی رایانداد

تیم رایانداد درک عمیقی از مسائل مربوط به تکنولوژی ، حقوق و کسب و کار دارد. چشم انداز ما، ارائه خدمات حقوقی حرفه ای و قابل اعتماد و امین در سریعترین زمان ممکن به نهادها و سازمانها و همینطور اشخاص حقیقی می باشد. تلاش ما برآن است که هر پرونده را با بالاترین میزان پاسخگویی و مسئولیت به انجام رسانیم و اینگونه به بهترین شکل خود را معرفی نماییم. با مشاورین ما تماس بگیرید : 09010901624

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کوتاه درباره ما

موسسه حقوقی رایانداد با هدف ارائه خدمات حقوقی قابل اطمینان به هموطنان عزیز در هر کجای ایران و جهان به همت وکلای باسابقه و متخصصین IT ، تحت برند رایانداد به این عرصه پانهاد و فعالیت خود را آغاز نمود.زمینه فعالیت موسسه به مدد بهره گیری از وکلای پایه یک دادگستری به صورت تخصصی پرونده های سایبری و مسائل حقوقی را شامل میشود. تمرکز ویژه رایانداد بر مسائل حقوقی فناوری اطلاعات می باشد و علاوه بر موضوعات رایج در فضای حقوقی، موسسه رایانداد افتخار دارد که در زمره پیشگامان کشور در زمینه ارائه خدمات مشاوره ای و حقوقی مربوط به فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیک قرار دارد.

ما را دنبال کنید…